T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
NİĞDE / BOR - Karanlıkdere Kılıçlar Ortaokulu

Haberler

Nis

OKULUMUZ ROBOTİK VE KODLAMA TAKIMI ROBOSWORDS MUŞ ROBOTİK DÜŞLER TAKIMI İLE TOPLANTI GERÇEKLEŞTİRDİ.TURNUVALAR ÖNCESİ İLİ TAKIM ÖĞRENCİLERİ BİLGİ ALIŞVERİŞİ YAPTILAR.

EMEĞİ GEÇEN ÖĞRENCİLERİMİZE TEŞEKKÜR EDERİZ

Nis

OKULUMUZ MASA TENİSİ YILDIZ TAKIMI 1-2 NİSAN TARİHLERİNDE İLİMİZDE DÜZENLENEN İL GENELİ TURNUVADA 4. OLMUŞTUR.

BAŞTA EMEĞİ GEÇEN BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİMİZ DENİZ SOLAK VE ÖĞRENCİLERİMİZE TEŞEKKÜR EDER BAŞARILARININ DEVAMINI DİLERİZ.

Mrt

Bu hafta belirlemiş olduğum 6. Sınıflardaki Şeyma ve Rümeysa adlı öğrencilerimize Kur'an'ı Kerim hediyemizi verdik emeği geçen  okul müdürümüz Ömer SAYIN müdür yardımcımız Emre AKPOLAT ve DİKAB öğretmenimiz Ahmet AKDAN'a teşekkür ederiz

Mrt

OKULUMUZ ÖĞRETMENLERİ OKULUMUZ KORİDORLARINI ÖĞRENCİLERİMİZLE YAPTIKLARI ORTAK ÇALIŞMALARLA GÜZELLETİRİYORLAR.

EMEKLERİNDEN DOILAYI DÜM ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİMİZE TEŞEKKÜR EDER BAŞARILARININ DEVAMININ DİLERİZ.

Mrt

OKULUMUZ DİKAP ÖĞRETMENİ AHMET AKDAN OKULUMUZ ÖĞRENCİLERİYLE RAMAZAN AYI KÖŞESİ YAPMIŞTIR.

OKULUMUZ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENİMİZ VE ROBOSWORDS TAKIMI RAMAZAN AYI İÇİN İMSAKİYE HAZIRLAMIŞTIR.

EMEKLERİNDEN DOLAYI ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİMİZE TEŞEKKÜR EDERİZ.

Mrt

Çanakkale Savaşı, batılı ülkelerin oluşturduğu itilafa karşı Osmanlı Devleti'nin savunmada olduğu bir savaşın adıdır. Osmanlı Devleti'nin Çanakkale Savaşında bütün bir millet olarak destan yazdığı savaştır. 3 Kasım 1914 yılı-18 Mart 1915 yılı tarihleri arasında deniz savaşları olarak yapılmış, 25 Nisan 1915-9 Ocak 1916 tarihleri arasında ise Gelibolu yarımadasında kara savaşları olarak yapılmıştır.

İtilaf devletleri, bu savaşta Çanakkale Boğazını ve İstanbul'u ele geçirmeyi amaçlamışlardır. Eğer Çanakkale Boğazı'nın İtilaf Devletleri'ne geçmiş olsaydı Rusya'ya her türlü desteği kolaylıkla sağlayabileceklerdi. Bunun için ilk olarak Çanakkale Boğazı'na 1915 yılı Şubat
ayında saldırılar başlamıştı. 18 Mart 1915 tarihinde ise en güçlü saldırı yapılmıştır. Bu saldırılara karşı Osmanlı Ordusu'nun savaş stratejisi olarak boğaza döşediği mayınlar ile düşman donanmasında ağır kayıplar vermesini sağlamıştır.

Donanma için büyük öneme sahil olan Nusret Mayın Gemisi'nin batırılması ile itilaf Devletleri birlikleri bozguna uğratılmış ve deniz saldırısından vazgeçmek zorunda bırakılmışlardır. 25 Nisan 1915'te Gelibolu Yarımadası'nda kara çıkartması yaparak saldırıya devam etmişlerdir.


Ancak Osmanlı ordusu ile birlikte Türk milletinin büyük mücadelesi sonucunda büyük bir mağlubiyete düşmüşlerdir. Toplamda üç defa kara çıkartması yapan itilaf devletleri üçüncü yenilgi sonrasında 1916 yılı aralık ayında Gelibolu
Yarımadası'ndan çekilmek zorunda kalmışlardır. Zorlu bir savaş olan Çanakkale Savaşı Türk
tarihinde destan olarak nitelendirilir. Güçlü bir donanmaya sahip olan itilaf devletlerine karşı daha zayıf bir ordu ile çok büyük bir zafer elde edildiğinden Türk milletinin kazandığı zafer olarak tarihe geçmiştir.

 

 

Mrt

İstiklal Marşı, Türkiye Cumhuriyeti'nin ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin milli marşıdır.

 

Sözleri Mehmet Akif Ersoy'un bestesi Osman Zeki Üngör'ündür. 12 Mart 1921'de TBMM tarafından Türkiye Cumhuriyeti'nin, Milli Marşı olarak kabul edildi.

 

İstiklal Harbi'nin en heyecanlı günlerinde toplumu biraraya getirici ve ortak duygularını canlandırıcı bir milli marş gereksinimini gidermek amacıyla Maarif Vekaleti, 1921'de bir güfte yarışması düzenledi. Bu yarışmaya 724 şiir katıldı. Kazanan güfteye para ödülü konduğu için önce yarışmaya katılmak istemeyen Mehmet Akif, Maarif Vekili Hamdullah Suphi'nin ısrarı üzerine Kahraman Ordumuza adadığı şiirini yarışmaya soktu. TBMM'nin 12 Mart 1921 tarihli oturumunda Mehmet Akif'in şiiri milli marş olarak kabul edildi.

 

Şiirin bestelenmesi için açılan ikinci yarışmaya 24 besteci katıldı. 1924 yılında Ankara'da toplanan seçici kurul, Ali Rıfat Çağatay'ın bestesini kabul etti. Bu beste 1930 yılına kadar çalındıysa da 1930'da değiştirilerek Cumhurbaşkanlığı Orkestrası Şefi Zeki Üngör'ün 1922'de hazırladığı bugünkü beste yürürlüğe kondu.

 

Marşın armonilemesini Edgar Manas, bando düzenlemesini İhsan Servet Künçer yaptı. Şiir 9 dörtlük ve 1 beşlikten oluşur. İlk iki dörtlük İstiklal Marşı'nın güftesi olarak söylenir.

Mrt

5. Sınıf Işık ünitesinde tam gölge olayını gözlemledik. Farklı şekillerin gölgelerinin farklı olduğunu, ışık kaynağını, perdeyi ve cismi yakınlaştırıp uzaklaştirinca gölge boyunun değiştiğini fark ettik

Mrt

5. Sınıflarla ışığı inceliyoruz. Maddeler ışığı geçirme durumlarına göre 3'e ayrılır: Saydam, saydam olmayan ve yarı saydam maddeler. Kalemligimiz saydam olmayan maddedir. Cam saydam maddedir. Poşet dosya ise yarı saydam maddedir.

Işığın yansıma kurallarından gelme açısınin yansıma açısına esit olduğunu gözlemliyoruz. Saatin üzerine gönderdiğimiz ışık ışınları, saate gelme açısıyla saatten yansımıştır.

Işık ışınlarını gönderdiğimiz yüzey düzgünse ışık düzgün Yansıma yapar. Işık ışınlarını gönderdiğimiz yüzey dağınıksa ışınlar dağınık şekilde yansırlar.

Mrt

6. Sınıf ses ve özellikleri konusunu deneylerle öğreniyoruz. Diyapozon sesin titreşimle yayıldığını gösteriyor.

silefon işe ses kaynağı değiştikçe sesin tınısının ve şiddetini değiştiğini gösteriyor

Havayı vakumlarsak deney fanusunun içinde sesin çıkmadığını görürüz. Bu da bize sesin boşlukta yayilmadigini gösterir.

Mrt

Biz çok büyük ve güzel bir aileyiz

Okulumuz robotik kodlama takımı ROBOSWORDS'un projelerinde daha verimli çalışması, projeler üretmesi ve kişisel gelişimlerine katkı sağlamak  için desteğini bizlerden bir an olsun esirgemeyen, bizlere her sürecimizde  yardımcı olan çok kıymetli mesai arkadaşlarım ve okul idarecilerimize sonsuz teşekkürlerimi borç bilirim. Bugün bizleri çok mutlu eden bir hediye ile güne başladık Çok değerli müdürümüz Ömer SAYIN ve  çok değerli müdür yardımcımız Emre AKPOLAT' ın destekleriyle öğrencilerim 3D yazıcıyla buluştular Okulumuz ve takımımızın gelişimi için bir kat daha çıkmış olduk. Birlikte çok güçlüyüz

Her zaman ki gibi 'Köy Okulundan Çok Fazlasıyız'

Mrt

Deprem Psikoeğitim Programı okulumuzda devam etmektedir.

Mrt

Karışımları homojen ve heterojen karışımlar olarak ikiye ayırdık. Çeşitli malzemelerle karışım oluşturarak, homojen mi heterojen mi oldugunu belirleyip pano hazırladık.

Mrt

Okulumuz CodeWeek haftasında yapmış olduğu çalışmalardan dolayı Mükemmellik Sertifikası almaya hak kazanmıştır.

Emeği geçen öğrencilerimize ve öğretmenlerimize teşekkür eder başarıların devamını dileriz.

Şbt

Okulumuz Robotik ve Kodlama Takımı Roboswords turnuvalar öncesi takım poster çalışması yapmıştır.

Bu çalışmada ve birçok çalışmada takımımızı yanlız bırakmayan , emeği gecen değerli Fen Bilimleri Öğretmenimiz Saadet YILDIRIM' a takımımıza vermiş olduğu desteklerden ötürü çok teşekkür ederiz.